I was born in the arms of imaginary friends...


Bara så jag inte glömmer ska jag skriva in en sak här nu. Jag occh Eli ska sätta oss och se på film nu, för de fanns typ inga bra ställen öppna och vi är rätt öma och så. Men vi har de bra här i vårat söta hotellrum. Så de är bra :D

anyway, SOUDTRACK TILL FLORENCE (såå här länge)

Viva la vida- Cold play
We weren't born to follow- Bon jovi
Haven't met you yet-Michael Bublé
Half of my heart- John mayer(taylor swift)

Jag är mest kär i  Haven't met you yet. De är helt klart min nya drog låt.. älska älska älska

And I know that we can be so amazing..


Jag har fort ont i mina fötter och är lite seg från igår. Museet var underbart, jätte fina tavlor faktiskt. Jag kom fram till jag inte tycker sånt är sådär himmla tråkigt. De är rätt intressant, facinerade. Men efter sådär 78onde tavlan med Maria och jesus blev de lite jobbigt måste jag erkänna. Fast många var riktigt vackra och inte lika religösa. Så jag klagar inte alls. Dock   har jag lite ont i huvuudet fort med, men de löser sig nu när jag har chips och cola <33 snart ska vi väll ut igen med.

Annars har dagen varit bra med, vi fick problem på bussen men sånt händer ju liksom. Jag har köpt en UNDERBAR bh med genomskinliga band både bakom och axelband. Sen var den riktigt fin med, sen köpte jag lite med. Tex en jtte fin paljett klänning i lila och silver. Den är jätte häftig, behövde något nytt än bara svart.

Btw så läser jag en JÄTTE bra bok som heter Prom nights from hell. De är flera olika berättelser i en som är skriva av tex Meg cabot och Stephenie meyer.  ÄN så länga är Megs historia bäst, älskar den <33

Just dance, gonna be okay


Okej nu har jag lite ont i huvudet,känner mej sliten och stressad för vi måste ju äta något innan vi ska på museet. De är nog de vi gör idag, vi kanske går ut med om vi hittar något ställe. Men anyway så är de här värt de, för gårdagen var så lyckad.

Vi började med att ta bussen in till centrum och eftersom vi inter fattade vart man betalade blev de grattis.Sen började vi gå långsamt. Alla tittade konstigt på oss för klockan var sju och vi var uppklädda men de gjorde inte så myckert. Jag hann till och med gå in och se på klänning i en affär. Funderar på köpa den, den var ju riktigt fin.

Anyway så när vi gått halvägs tll Klubben som låg på andra sidan stan, så stannade vi och gick in i en resturang. DE här vssade sig vara en av de typ populäraste ställerna för lokalbefolknigen. De var inte spec dyrt och värdens godaste mat. Underbart

Sen kom vi till Central park, de som klubben hette. De är typ "it stället" i florence enligt alla sidor vi läste på. Vi stod utanför och försökte fatta hur i helvete kommer man in. För de var liksom avspärrat runt dörren, så tillstlut så gick vi helt enkelt fram och frågade. Då sa han vakten man måste ha reserverat innan tolv, men så gick han iväg och pratade lite.. och så kom vi in!
Vi fick ett bord och massa mat där inne med grattis. Eller tror de var i  inträdet men ändå. Killen som satt brevid oss blev direkt kär i Eli. De var såå himmla kul, tyckte jag som bara fick grattis vin och inte behövde bli attakerad av hans tunga, hihi.

Sen tog de bort alla matborden och fixade dansgolv istället runt tolv ( de här var sån himmla underbart bra ide, vi borde såå skaffa en sån här klubb i svergie). Jag och Eli flydde från den konstiga killen som inte kunde prata engelska som suttit brevid oss. Han fattade snart vinken.
Vi lyckades docck igenom honom bli vän med bertändern och en kille som jobbade där. Så hela kvällen fick vi grattis shots och drinkar. Underbart!

Efter de hände de en hel del, jag hittade två såå snygga killar. Ena såg ut som Taylor-jacob-i-new-moon.
Andra var bara söt. Fast alla killar var så himmla korta att jag och eli typ kunde se över dem, utom taylor killen och en av killarna Eli hittade istället. Tyvärr så tog jag undan henne från honom för att jag hade uppnått målet för kvällen och tyckte vi kunde gå. Men hon hade dragit bort mej från Taylor killen när en ful kille började strula med henne så då kan väll jag få dra undan henne när jag inte längre vill strula med min tycker jag.. japp de tycker jag. De är bara rättvisst, även om min kille var söt.. och stackkars eli blev jagad av fula killar:(

Seen gick vi barfota igenom halva florence och tog en taxi hem. OCH nu skka jag dusha och fixa mej ,skynda mej så vi kan äta för är sjukt hungrig.

I promise you kid that I give so much more than I get..



Nu sitter jag här för att min kära vän Eli är och Dushar. Vi har just ätit frukost och ska ta de lungt innan vi ska ut och gå igen. Jag ska försöka handla något för jag har massa pengar 8D och de har sååå underbara butiker här. Älskar de verkligen, som synd va är eli inte lika pepp :( men vi ska se på kyrkor och byggnader också.

Jag ska försöka skriva ikväll innan vi går ut :) Hålla de här uppdaterat så ni vet jag har de bra och lever.

De har btw inte rengat ännu och de är fort varmt ! mohahaha.

..so jump then fall.



(ja de är gammal bild jag redan haft men lev med de)

Jag sitter på elis dator nu, vi tänker snaaart sova. Eller i alla fall ta de lungt. Men vi gick upp klockan tre i morse och vi har varit igång hela dan så tycker de är okej.
Florence är underbart, de var varmt och shönt när vi kom även om de blåste lite. Vi har typ vandrat runt halva stan och nästan sätt allt vi kunde se. Men vi ska gå och titta nogranare och shoppa imorgon. Eller jag ska låssas shoppa och Eli ska fönster shoppa. Men vi är nog lite piggare imorgon så tror de ändå blir kul.

Resan hitt gick så himmla bra jag väntar på att något ska gå fel. Vi hittade flygbussen, flyget (föör de är såå svårt) sen kom vi 5 min tidigare till rom. Våra väskor kom på en gång typ och sen kom vi hur lätt som hällst till Rom och där hittade vi tåget jätte lätt med. Sen var de bara åka till florence,ta taxi till hotelet och såå klart.. awesome. 

Ciao love


I've got the best beating heart in the world


Nu tänkte jag att de var bäst att skriva innan jag åker iväg. Eli sitter och tar kort på sog själv och.. jag sitter här.. och är tönt:(.. men jag ska vara social i typ 5 dagar med henne. Vi tar skitsexiga bilder grrr..

Aja  jag ska.. stänga av introt till OTH och  sätta på My bloody valentine..niiice. Anyway så åker vi snaaart.. om 7 timmar och 20 minuter till florence. Faktiskt s kommer jag att ha en dator (=eli kommer ha en dator) så jag kan uppdatera om jag vill8D.. om jag är så töntig.

HEJDÅ PUSS.. (älskar er..you know who  you are..om jag dör:(..annars tar jag tebax de HA HA HA hihi..)

I don't like the sound of this..No news is bad news


Jag kom hem från "jobbet" på mässan för tag seda, är helt slut:( de är verkligen jobbigt att bestämma andras öde. Fast  de bestämer ju sedan själv men ändå. Jag har dock alltid gillat gyumnasie mässa, de är kul att träffa nytt folk.
Lite synd jag har så himmla trött och har så himmla ont i fötterna jag inte orkade gå ut:( 
men sen har jag massa att göra nu med så de är helt okej. Så länge man inte är uttråkad liksom.

Nu ska jag se Supernatrual och äta godis 8D

7 dagar.. 1 vecka till florence

But movies never made you famous...



De var lite av en onödig dag idag:( de var lite onödigt gå upp i morse..men endå inte. För de bvar verkligen bra gå på engelska. Nu sitter jag hemma och ser på 7th heaven. Vilket BTW är de sämsta jag någonsin sätt. Fast de visste jag redan men sen blir jag lika förvånad varenda gång.

I dag ska jag se upp mwer saker till Skolor och så ska jag se upp saker att göra i florence. Woohoo, blir skit bra.. men nu ska jag sätta mej och se på The big bang theory bara för de är den näst bästa serien jag vet  <3.

De känns alltid werd när främmande människor ber om vän på Facebook. Men de är ännu mer weord när man inte har vänner gemensamt. Och idag... var de ingen mindre än.. dougie poynter. Humhum..kan ju vara någon annan med fort.... de här var lite akward.


So I'm going out tonight in my red high heels...


Klänning: Vintage
Leggins: Gina tricot
Väst: Urban Outfitters
Halsband/Armband:Vintage
Skärp: Gina tricot
Skor: Din sko

 







How you gonna cope when there is no closure...



Tjejen som tog American Idol till en helt ny nivå, och vände sig ifrån popen till country. Den small town tjejen som lyckas chocka mej med varenda låt hon gör. Hon får verkligen de svenska idolerna se så himmla messiga ut tycker jag, med sin iunderbara röst och utstråling. Hon släppte nyligen sin nya skiva play on.. och den är.. som förväntat.. UNDERBAR.
Tycker ni alla borde lyssna på henne verkligen, för hon är så otoligt bra. Även om han i vanliga fall inte gillar country.


Play on
"Play on cause youre gonna make mistakes
Its always worth the sacrifice
Even when you think youre wrong
"


What Can I Say (featuring Sons of Sylvia)
"And Im not sorry that its over
But for the way we let it end
So I said all I had to say
In letters that I threw away"



Unapologize
"with one kiss I was a runaway train
Flying off the track to you
I love you, came flooding out
Couldnt make it stop, couldnt shut my mouth
Felt like a fool then I lied and said I was sorry, but
I unapologize ,I meant every word"


Look At Me
"Darling look at me,I've fallen like a fool for you .
Darling can't you see ,I'd do anything you want me to.
I tell myself Im in too deep then I fall a little farther,
Every time you look at me"


This Time
"But I wanna tell ya. That my heart is busting at the seams and
I cant wait another minute. Life is short, love is sweet
Aint no time like this time baby"


Temporary Home
"This is my temporary home, Its not where I belong.
Windows and rooms,That Im passing through.
This is just a stop on the way to where Im going
Im not afraid because I know, This is my temporary home"


Songs Like This
"And if it wasn't for guys like you, There wouldn't be songs like this .
And if you hadn't gone and done me wrong, I wouldn't go off like this.
Yeah, even Im surprised how easy sweet revenge rolls off my lips
If it wasn't for guys like you there wouldn't be songs like this"



Someday When I Stop Loving You
"I bet all I had on a thing called love
I guess in the end it wasn't enough
And its hard to watch you leave right now
Im gonna have to learn to let you go somehow"



Undo it
"Now I only have myself to blam for falling for your stupid games.
I wish my life could be the way it was before I saw your face.
You stole my happy,You made me cry.
Took the lonely And took me for a ride.
And I wanna undo it.
You had my heart Now I want it back.
Im starting to see everything you lack, Boy you blew it .
You put me through it, I wanna undo it"



Change
"Oh, whatcha gonna do when you're watching TV
And an ad comes on yeah you know the kind
Flashing up pictures of a child in need
For a dime a day you could save a life
Do you call the number, reach out a hand
Or do you change the channel, call it a scam
Or do you tell yourself
You're just a fool
Just a fool to believe you can change the world
"


Mama's Song
Mama theres no way youll ever lose me
Giving me away is not goodbye
As you watch me walk down to my future
I hope tears of joy are in your eyescause


Quitter
"When I believe that nothing lasts forever
You stay with me, keeping us together
And make me feel, like I never ever wanna give you up
'Til now, I've always been a quitter

You rescued me saved my life, just in time.
Saw past all my issues and scars  And made me try"



Cowboy Casanova
"You better take it from me
That boy is like a disease
You run and you try and youre tryin' to hide
And you're wondering why you can't get free"


Should've known by the way you passed me by..


Jag glömmer hella tiden skriva ut de här. Jag är så himmla glad och stolt över Taylor swift efter CMA som var nu i veckan. Onsdag för vara mer exakt. Hon van alla kategorier som hon var med i och i de var E.O.T.. Vilket gör henne den yngsta som vinner de ever.  Verkligen otoligt, de hat varit ett sådant otoligt år för henne. 

CMA är för övrigt min favorit show. Brad paisley ( som typ alltid hostar för han äör så sjukt underbar. Vi alla älskar honom) och Carrie underwood var hosts.  Och de är alltid lika kul se på dem, mycket roligare än MTVs shower. De är ju något med country.

"Mamas Don't Let Your Babies Grow Up to Kanye"


Cuz I look in the mirror and all I see...


Just nu har min dator börjat strejka helt :( den vägrar ladda så den dör lite när den vill. De är verkligen jätte irriterande eftersom allt försvinner. Såå fort jag har skrivit klart här ska jag stänga av och fixa med batteriet eftersom de brukar bli så här när den fått glapp.

I alla fall så var vi ute igår, de var jätte kul faktiskt. Även om jag mådde rätt dåligt och inte kunde sova sen när jag kom hem. Fast de var okej för jag kunde hålla elin sällskap över datorn... tills den la av eftersom batteriet inte ville vara med mer.  

Idag ska jag göra ingenting, utom fixa min dator. Ska sitta leta upp skolor på internet och lite sådant. Men annars ska jag bara sitta här och se på top shops vinter collection. Och såklart se biggest loser finalen.


Anyway, I found out I’m nothing without you..


(inside thing)

I know that I’ve got issues
But you’re pretty messed up too

Cuz we belong together now
Forever united here somehow
You got a piece of me And honestly

My life would suck without you



It's been a while since I could hold my head up high


It's been a while
Since I could hold my head up high
and it's been a while
Since I first saw you
It's been a while
since i could stand on my own two feet again
and it's been a while
since i could call you
But everything I can't remember as fucked up as it may seem
the consequences that I've rendered
I've stretched myself beyond my means

It's been a while
since i could say that i wasn't addicted and
It's been a while
Since I could say I love myself as well and
It's been a while
Since I've gone and fucked things up just like i always do
It's been a while
But all that shit seems to disappear when i'm with you
But everything I can't remember as fucked up as it may seem
the consequences that I've rendered
I've gone and fucked things up again

Why must i feel this way?
just make this go away
just one more peaceful day

Its been awhile
Since I could lok at myself straight
and it's been awhile
since i said i'm sorry
It's been awhile
Since I've seen the way the candles light your face
It's been awhile
But I can still remember just the way you taste
But everything I can't remember as fucked up as it may seem
I know it's me i cannot blame this on my father
he did the best he could for me

It's been a while
Since I could hold my head up high
and it's been a while since i said i'm sorry

She'll never ever take my heart away..


Jag kom just på att jag brukade ha fettaste chrusen på Jesse McCartney. Jag brukade verkligen älska honom.
Men sen slutade de någonstans under tiden som han inte gjorde något där. Och nu tycker jag inte om hans nya skiva.
Utom en låt! en enda låt. Over! den är verkligen jätte bra, även om den är lite halv lame. Fast sen är Jesse McCartney allmänt... lame. Men han brukade verkligen vara söt.... nu har allt dött ut. Lite sad.
Jag sitter i alla fall och har nostalgi över she's no you. Måste erkänns han och katie cassidy var ett av mina favorit par. Synd de gjorde slut:(



På tall om katie hade hon gått och färgat sitt hår mörkt, vilket hon passar väldigt bra i faktiskt. Go katie.



And I'd leave it all behind with no regard for what I'll find


Idag har jag varit i Vällingby med the BFFs. Även om dagen inte började bra.. så slutade den bra. Mina fötter har typ tappat känseln men jag försöker vänja mej med klackarna så dfår leva med de. Hittade massa snygga kläder men köpte inte:( hittade några snygga skor med.

Troligen blir de ut på viper för tjekväll i kväll..  egentligen bara viper för de är billigt och utan inträde. Jag ska börja leta upp andra ställen nu, efter Florence så.

Min olyka igår.. fredag den trettonde var.. eftersom min dator helt och hållet gjort revolt emot MSN. de går inte ens få bort de nu:(.. den hatar mej.
Bilder på outfitt och håpr kommer...kanske senare..om jag orkar med att leta upp kamran.


And keeps a list of the qualities a good girl lack...


De blev blont. Bilder kommer senare.
Men tänkte bara sätta in den här bilden...bara för den är så passande.


I'm stubborn, and I make plenty of mistakes....



Ja idag ska jag då till frisören. Och jag vet fortfarande inte hur jag ska göra de, visserligen skulle jag verkligen verkligen ha riktigt fint blont hår. Typ:

Men sen så känns de som om man ska vänta med de till sommaren? eller kanske inte., För jag gillar ju ,mörkt hår med. Nej vi får helt enkelt se.
De jag gillar bäst med klippa mej är efteråt, när man känner sig jätte snygg. Då går man där i de jätte dyra fina affärerna på söder och köper saker man inte vill ha. Får hoppas jag hinner klart innan affärerna stänger dock.

Men nu måste jag välja kläder och sminka mej innan jag missar bussen :D

We weren't born to follow...



Nu måste jag verkligen sluta med att gå in på tradera och slösa pengar jag inte har på kläder jag inte behöver:(
Men de är så svårt sluta när man hittar något man vill ha. Fast nu ska jag sluta och istället spara mina pengar till Florence.
Men har i alla fall två bra saker köpta nu, gissar på min väst kommer nästa vecka på måndag eller kanske imorgon. Troligen måndag tror jag.

I alla fall som de ser ut nu har jag massa andra saker jag vill göra med och lägga pengar på :( så kan verkligen inte slösa mer pengar på kläder.


Men en sak jag tänkt på är.. vad jag ska ha på mej på the D day.. uuuwh. Vad har man på sig? ..klänning?
Jag ska nog prata med BFFs om de.. eller de andra som redan vet om de.  I alla fall de jag riktigt tänkte på är hur jobbigt de kommer vara att inte ha någon att porata med. Om jag flyttar rill USA liksom :( De är nästan 8a timmar i mellan och hur långt bort som hällst.
Men de är smällar man får ta I guess:(.


This road was paved by the hopeless and the hungry..



Jag har feber och är inte alls på humör för göra någonting idag:( vilket är precis vad jag tänker göra. Kanske gå till affären och köpa cola för..ingen kommer handla åt mej:(.. Men för att sluta klaga och skriva något roligare.

15 dagar till florence

Jag satt och såg på tv. Och då var ellen show på och de pratade om Matthew Shepard. Jag kom ihåg första gången jag såg filmen om honom. Jag satt och grät hur länge som hällst ( jag var typ tolv). Jag fattade inte hur man kunde... hata någon så mycket. Hur man kunde tro att man hade rätten att säga att någon annan inte fick leva för den var gay!?. Och att gud sa de !?  Jag tror fan gud har jävligt mycket större problem än gay människor. Alla ska ju kunna vara precis som de är så länge de inte skadar någon annan.  Mewn de där två äkliga idioterna som dödade Matthew Shepard fick i alla fall livstid.  Men lite upprörande är de ju :(


I live a lifestyle full of first impressions...



She's got a target painted on her back
And keeps a list of the qualities a good girl lacks
She bites her lip and tips her bottle
I take a drink 'cause the truth is hard to swallow, oh

Sex and white lies
Handcuffs and alibis
She lays her halo on the pillow as she sleeps
Her heart beats red wine
My toxic valentine
Lays her halo on the pillow that used to be mine
Oh, oh

I live a lifestyle full of first impressions
I've got my hands full of unhealthy obsessions
She bites my lip
I'm sure to follow
We take a drink to the guilty and the hollowed
Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh

Sex and white lies
Handcuffs and alibis
She lays her halo on the pillow as she sleeps
Her heart beats red wine
My toxic valentine
Lays her halo on the pillow that used to be mine
Oh, oh
My toxic valentine
Oh, oh
My toxic valentine

'Cause I'm not the type to forget
Or to bury my head
Just take off your wings
They could never get you quite as high as I did
And you know it

Sex and white lies
Handcuffs and alibis
She lays her halo on the pillow as she sleeps
Her heart beats red wine
My toxic valentine
Lays her halo on the pillow that used to be

Sex and white lies
Handcuffs and alibis
She lays her halo on the pillow as she sleeps
Her heart beats red wine
My toxic valentine
My toxic valentine
Lays her halo on the pillow that used to be
She lays her halo on the pillow that used to be mine

It's a shame, what people do for 10 minutes of fame...


Jag är ledsen för att jag inte skrivit på länge:( Men jag har inte haft så mycket skriva faktiskt.
Men nu ska jag försöka göra de i alla fall en gång vargie dag. Uppdatarera hur de går med mitt skolsökande och annan onödig information.

Nu är de 16 dagar kvar tills florense

Jag fixzar min garderob tills dess.. ska troligen slössa pengar jag inte har i stan/vällingby med mina BFFs i helgen. Så då ska jag försöka hitta lite snygga kläder ha,tröttnat på de jag har:(.. ska nog sälja lite på tradera.

På tal om tradera har jag lärt mwej hur man gör de nu..och de är verkligen awesome.
Annat just nu är..jag har väröldens feber :(  och mensvärk..så de är synd om mej.
PLUS..så åkte min pappa bort idag:( lite sad.

RSS 2.0