Who'd of thought you would be carrying me..



Idag har varit en lung och bra dag måste jag säga, jag har suttit och lyssnat sönder EPn till Dear jack. För de är Andrews nya låtar...de är SÅ underbara. Som de flesta av hans låtar är. Verkligen..han kan förklara känslor som ingen annan<3. Jag satt faktiskt för vara ärlig och göt över there ,there katie och Dear john.  Hans låtar ger mej ALLTID gåshud.

Sen så åkte jag och mi n mamma och handlade mat, för att vi skullew laga mat. Eller Jag skulle laga mat men mamma hjälpte till lite så de blev lite roligare.
De blev Texas fajitas. DE vasr verkligenm, verkligen JÄTTE gott. Och billigt, enkelt och gick fort. Jag funderade nästan på att lägga ut receptet för de kan vara bra ha de sparat här liksom.  Men jag kan ju säga alla borde testa de, spec mina vegetarian vänner eftersom de var godare utan köttet.

Här bilder på dagens mat och på cheescaken från förra veckan:




But if it's true then tell me how it got this way...



Jag tror att de är svårt för folk riktigt inse hur mycket den hjär trailern berrör mej.Jag gråter (helt ärligt nu) vargie gång jag ser den för jag blir så himmla berrörd av de. Andrew är som många av mina nära vänner vet, min absolut största idol ( jag ska nog fan börja leta texter i hans låtar att tayuera in istället). HAn musik gör så mycket för mej, de är mer än bara vackert pianospel och texter som får en att vilja falla ihop på marken för man känner sig så.. utpekad liksom. Han är en idol, en hjälte. Allt han gått igenom, allt han gör för världen, allt han säger i sina låtar.

Han är ett geni.
Därför berrör hans berättelse mej så otoligt, för han är sådan otrolig människa.

" I always said that I would die young..."

I know that you don't want to hear it.....


(tycker den passade bra till de tidigare inlägget)

Oh Can you take of her
Oh maybe you can spare her
Several moments of your consideration
Leading up to the final destination

Oh the earth is calling out,
i Wanna learn what it's all about,
But everything I read global warming going green
I don't know what all this means but it seems to be saying

Wake up America we're all in this together
It's our home so let's take care of it
You know that you want to
You know that you got to Wake up America
Tomorrow becomes a new day and everything you do
Matters yeah everything you do matters in some way

Stand Up I'll try if you will
Wake Up it's not a fire drill
All she needs is a little attention
Can you give her just a little attention?

Uh oh it's easy to look away
But it's getting harder day by day

Everything I read global warming going green
I don't know what all this means but it seems to be saying

Wake up America we're all in this together
It's our home so let's take care of it
You know that you want to
You know that you got to Wake up America
Tomorrow becomes a new day and everything you do
Matters yeah everything you do matters in some way

I know that you don't want to hear it
Especially coming from someone so young
But in the back seat yeah they want to hear it (they want to hear it)


So come on (turn in up)
Come on (turn it up)
So come oooooooon (turn it up)

Wake up America we're all in this together
It's our home so let's take care of it
You know that you want to
You know that you got to Wake up America
Tomorrow becomes a new day and everything you do
Matters yeah everything you do matters in some way

And everything you do matters....


( bild från 1960 Jordbäving i chile)

Jag har sådan jävla respect för jorden. För andra djur, för miljön och för de faktum att naturen kan på en halv sekund förstöra allt vi byggt upp.  De är alltid lika hämskt med naturkatastrofer, man kunde aldrig ha stoppat dem.  De är snabba och oförutsägbara.
Min kära vän ella medelade mej om att de hade varit en jätte stor jordbäving i Chile nu. Uppenbarligen skulle den vara värre än den på Haiti. Och även om de inte riktigt bverrör mej då jag inte känner någon i Chile så är de lika hämskt vargie gång. Jag ska nog titta om de finns någon organisation som man kan skicka lite pengar till. Jag la ju ner nästan tusen spänn på Hatit ( eller 500 mins inte, inte sätt hela telefonräkningen).

Men jag tycker fortfarande att de här är facinerade, för att jag tycker att singnalerana verkar så himmla klara. Jorden säger ifrån liksom, allt säger ifrån. Hur kom vi så här långt egentligen? vad fick oss att tro vi kunde klama in och försytöra allt bara för våran egna bekvämhet. SAmtidigt är de svårt att helt sluta nu, vi behöver våran värme för att överleva nu för tiden-. Vi kan inte riktigt ta bort bilarna på en gång häller.. men något måste ju göras. 
Kanske är de här bara naturligt, kanske är de bara så att de ska bli värre och en ny istid så att jorden sedan kan bygga upp sig igen och börja om från början.   Jag vet för lite för att riktigt säga något, men man kan ju alltid ha såna funderingar.

You look the part, but looks don't tell the truth...



Idag vaknade jag av att min mamma väkte mej, och efter att legat och hatat livet i någon sekund så slog de mej.. Jag har sport lov nu! Jag har inget att ha ångerst för. Utom kanske de att jag måste skriva svenskan och jag vet fan inget om min bok även fast jag läst halva. De är lite jobbigt de där.. men de löser sig liksom. Bara jag får ett G så är de bra. Jag satnar inte på mer när de är carina som sätter betygen liksom.

Idag så ska jag och min mamma typ laga mat, men de konstiga är..jag är så himmla pepp på att gå ut.
Käns som de var forever sen jag var ute...men de var i V-rås. Fortfarande så är jag fett pepp att fixa mej fint och bara gå ut leva lite. Men tror ingen av mina kära vänner är hemma.. lite synd.
Ska fixa lite i mitt; saker jag ska göra på sportlovet lista med.

Måndag: Kör test, Fylla i ansökningar till en annan skola.
Tisdag: Ringa till Matts om Top shop jobbet. Åka och sola + träna.
Onsdag: Träna på teatern, skriva svenska. Städa garderoben.
Torsdag: skriva svenska igen, göra kör test.
Fredag: åka till jakan och sola, gymma och gå till körskolan.
Lördag: Övningsköra med mamma,även fast de är snö och piss väder, måste lära sig.
Söndag: Gå med mamma och titta på lägenheter, fixa väska till florense.

Igår såg jag BTW the hangover med min älskade mor. Den var faktiskt riktigt riktigt bra måste jag säga, lite överdrive n och så men fortfarande inte jobbigt äklig liksom. Man mår aldrig illa av den som typ scarymovie och sådant. Mer lite som.. Ameroican pie humor fast med vuxna män liksom.

I'll help you find your way every moment you're awake


(Gammal underbar låt.- Kommer alltid vara en av mina favorit låtar helt enkelt. ÄLskar den även om videon är verkligen...jätte dålig. Han kan ju inte mima)

You’re hiding something, ‘cause it’s burning through your eyes
I try to get it out, but all I hear from you are lies

[Pre-Chorus:]
And I can tell you’re going through the motions
I figured you were acting out your part
Once again, we’re playing off emotion
Which one of us will burn until the end?

[Chorus:]
Catalyst, you insist to pull me down
You contradict the fact that you still want me around
And it’s all downhill from here
And it’s all downhill from here

Your good intentions slowly turn to bitterness
Reoccurring episodes with each and every kiss
(Let’s go!)

[Pre-Chorus]

[Chorus]

And I can’t believe you pulled it off again
Or notice till it all sets in
You’ll deny it ‘til you’re at your bitter end

[Pre-Chorus]

[Chorus]

And you keep pulling me down!
(pulling me down)
(pulling me down)
You contradict the fact that you still want me around
And it’s all downhill from here
And it’s all downhill from here


Let's pick it up where we last left off


Idag har man nog ändå varit riktigt duktig måste jag säga. Jag gick helt utan ångest till skolan, skyndade mej fgörjag var sen och var pepp på träffa folket. Sen så letade vi upp maj, fick lappar och gav henne sista infot. Sedan så såg vi på ettornas pjäser, med allt trubbel de hade haft så blev de ändå riktigt bra. Dock ser man ju nu hur mycket arbete de behöver men de beghlövde nog vi med i ettan.  De är ju bara så.. practise makes perfekt.
Seeen så gick jag, natta och megan till badhuset. Där jag fick ; varför ser jag inte ut som sophia bush chock. När jag såg mej i spegeln i bikini, innanm jag och megan gick och solade. De blev riktigt bra faktiskt, vi fick rätt bra  färg ändå. Ska ditt igen två gånger nästa vecka och en gång  till innan florense. Jag kanske får cancer men at least I look good. ( de var inte ens roligt, blev lite orolig där). Men faktiskt så får man ju cancer av allt..jag ska lunga mej efter florense dock,för d behöver jag inte vissa benen på ett tag igen. I alla fall så handlade jag på vägen hem med.

Nu är jag trött och nöjd med min film, mitt godis och cola zero ( duktigt av mej där!!). Jag är crazy pepp på florense resan, crazy pepp på sommarn och crazy pepp på nästa år! så jag är ändå nöjd med livet måste jag nog säga, de här kommer allt lösa sig snart. 

EN BRA DAG. 

But she lives all night and sleeps all day


Idag skule ju min mamma väcka mej och köra mej till psykologin, men de gjorde hon inte..så nu blir jag typ 3 timmar försenad. Awesome..har i alla fall smsat natta för att berätta de. Känner mej väldigt elak nu för jag ju inte kom igår.
AJA.. ska packa mi "solväska" nu och fixa mej innan jag måste skynda mej till bussen. Om jag hittar någon..sl.se funkar inte. skit sak de där.

Stop, turn, take a look around...


Jag har funderat mycket på texter som jag vill tatuera in. Bilden över är en av sakerna jag börjat tänka på sen jag ochj ella hittade bilden. Sen kom den upp överallt på LJ och de kändes lite ment to be där..hum.. aja. Jag vet i alla fall att jag vill a S.R.S lr något liknande eftersom de är mina föräldrar och min systers intialer typ. Vill inte ha
S.D.K,R.M.K,S.A.K eftersom.. well de ser intye bra ut och Sofia kommer ju troligen byta efgternamn någon gång.
Dock vill jag ha något inspirerande eller betydelse full text med. Har rätt många jag skulle vilja ha, för musik betyder så himmla mycket för mej att de är inte så svårt hitta liksom.

Jag vet att jag vill ha:
We're just a couple animals
någonstans.  Troligen på axeln eller något sådant. Alla som känner mej ordentligt vet nog varför. PLus så tycker jag att bara den meningen är rätt inspirerande ändå. Att liksom släppa efter lite på livet ( inte bara på sex även om de är de som låten säger men.)

Sen har jag viljat ha något finare. Jag har alltid tänkt på:
Heaven's not a place that you go when you die.
It's that moment in life when you actually feel alive
Men ibland har den känt rätt lång. Visserligen om man lyckas fixa de på ett bra ställe borde de väll gå tycker man?

Annars vill jag nog ha:
Sometimes the only way is jumping
I hope you're not afraid of heights
den är väll dock också lika lång tycker man. 

Jag har typ 20 tal andra låtar med..men ibland ärjag inte säker på att de betyder lika mycket.  Svårt riktigt veta tycker jag faktiskt.

Situation candlelight enough to see the bits around you,But it's never very bright.








Klänningarna jag tittade på till studenten



Restless hearts; you take a punch just to land one


Jag satt igår och tittade på klänningar på ployvore. Och de slutade med att jag började leta efter en student klänning. För snart är de dags för de ju. De känns så otroligt overkligt samtidigt som de känns så himmla bra. Samtidiogt är jag livrädd, så fort jag kliver ut ur den där skolan är de upp till mej. De är bara jag som kan  bestämma vad som händer då, vart jag ska och vad jag gör m,ed mitt liv. Jag kommer sakna gymnasietr. Jag kommer sakna att sitta och larva mej med nathalie och Megan när vi är för trötta för koncentera oss. Jag kommer sakna att klaga på skolmaten, kommer sakna att gå från den där busshållplatsen. Kommer sakna min klass, kommer sakna vissa lärare. Kommer sakna teatern så otoligt mycket, tryggheten som är i de där studiorna. Speciellt under frilagda, den känslan är underbar. Jag kommer sakna de, att vara inlåst i en studio med några av de bästa människorna jag vet.

Men den här sommaren måste vara bra. Om jag kan och får jobbet så åker jag till London. Jobbar på top shop typ hela sommaren, de skulle verkligen vara underbart att få göra de. Att få vara någonannanstans och liksom träna på att bo själv.  Annars blir de väll här hemma och gör något annat typå. Något hittar jag nog, kanske lyckas göra de d'är åka swista minuen. JAg vill så gärna bara ta en väska och ta bussen till arlanda. Ta de första som kommer upp asom inte är hel weird liksom. Och om de är sommar borde jag väll lyckas. Kanske om jag har körkort drar jag ner till GBG, hälsar på familjen. Kanske åker till barcelona hälsar på släkten där. Jag vill bara leva nu, jag vill leva med mina cvänner egentligen. För att om jag flyttar, är de på andra sidan jorden.
Dock verkar de inte vara lika peppa på de.... kanske ändras när jag står och viftar med acceptense leatter till UCLA lr Santa barbra.  Dock kan jag säkert få Joss och madd att dra iväg med mej om jag ..lurar dem.. HAHA. 

I alla fall SÅ SKA DE BLI EN BRA SOMMAR!  
This is how we live av The summer set ska vara mitt sountrack den här sommaren.  


But too bad baby, I'm leaving the city
No if, ands or maybes driving me crazy

This is how we live
Ripped jeans and all
This is what we live
This is what we live for

Too weak to punch the clock and join the real world
So I wake up every night, forget what I'm told
'Cause I got all my friends with me
Yeah, an empty wallet doesn't seem half bad
When you're living your dreams

Let's live
live for the city life
Take to the streets like we're kings of the night

Let's live
Well, this may not be love
But when I'm standing at your door you'll know

This is what we live
This is what we live for
All the nights spent chasing days

Will she love you like I loved you?



Idag har jag spenderat nästan en och en halv timme stå ute i kylan och vänta på att min buss skulle komma men den kom aldrig. Så jag gav tillslut upp och gick hem igen. Mitt hat emot SL är så himmla sttort just nu. Jag vet inte om dxe är för gröna linjen fort inte går från hässelby så de tar min buss ( thanks for that). Eller om något hänt med den. Men den kom i alla fall inte.
Som tur va så skjutsar mamma mej till skolan imorgon så jag kommer till psykologin, sen har vi kanske typ teater och så ska jag sola. Troligen med megan. Ska sola nästa vecka med har jag bestämt mej.

Har fixat klart mina mål för vecka 9o schema nu.
Måndag: Kör test, Fylla i ansökningar till en annan skola.
Tisdag: Ringa till Matts om Top shop jobbet. Städa garderoben.
Onsdag: Träna på teatern, skriva svenska. (Träffa joss och madd i stan för se alice)
Torsdag: skriva svenska igen, göra kör test.
Fredag: åka till jakan och sola, simma och gå till körskolan.
Lördag: Övningsköra med mamma,även fast de är snö och piss väder, måste lära sig. (Gå ut med tjejerna)
Söndag: Gå med mamma och titta på lägenheter, fixa väska till florense.

HAr lite saker kvar att fixa, några personer som ska svara på SMS och sen  måste jag få någon åka till v-by med mej någon dag. Plus så skulle jag kanske träffa natta,megan, fredda och sara något mer... och kanske gå se valentines day med natta.. många kanske som ska in med. Uppdaterar när de fixat sig.

...I'd photocopy all the things that we could be

16:41
16:41 by lylycha... featuring Seven For All Mankind shorts

Jag orkar inte göra de här bilderna svartvita. I guess de får vara en färg klick i min blogg.
De är bara till inspiration som sagt, Men de är riktigt kul att se på, titta ut om man kan få ihop liknande hemma.

It rains all day when you're not around..


The Summer Set

Är ett UNDERBART band som jag senaste tiden har drogat sönder. De är verkligen underbara. Här är en av mina favorit lyrics av dem:

Knock me out, hit me with your punch-drunk love
Got me figured out girl, it's not enough it's not enough
Knock me out, hit me til you must can't stop
It's what you're all about girl

Just hit me with your punch hit me with your punch-drunk love
(Punch-Drunk Love)

Now would you love me, if I was crazy
Girl, I'm going crazy for you
I'm crazy for you
Lets waste away together
We can stay this way forever

Because we're never gonna be as young as we are tonight
We'll let the world know we're alive
We're here to chase the flashing lights
Just wait and see
And there's no need to complicate it
This will be our year to take it

(Young)

You're not alright, would you just stop faking it
It takes time to realize, you're doing fine
If you just get over this
It takes time to realize your life's just what you make of it

(Take It Slow)

I fell in love with you in my passenger seat
Then you took control of the radio
Turned up all the songs I know
Oh risking everything, That's alright with me
Roll down the window, never get caught baby will know
Just sweep me off my feet again, My new addiction
I'll be waiting, Have been addicted to this story of a girl
Who can out this boy mean world
And sweep me off my feet again

(Passenger Seat)

Too weak to punch the clock and join the real world
So I wake up every night, forget what I'm told
I got all my friends and me

Yeah an empty wallet doesn't seem half bad when you're living the dream
This is how we live, this is how we live
Ripped jeans and all
This is what we live this is what we live for
All the nights spent chasing days,
I've made it this far, I'm making my way

(This Is How We Live)


Och min favorit låt av dem, Where Are You Now?



I've been staying awake in the front seat for days
Let the wheel turn and take me away
Oh, the truth I must tell
Is I'm lonely as hell
Still looking for myself

It rains all day when you're not around
And I'm trying my best to come clean with the clouds
They follow me around
I'll dance 'till the rain comes down

Stuck in the sand with the waves at my feet
And I wish you'd come crash into me
'Cause where you are is where I wanna be now
Where are you now?

And I know I'm not perfect but what the hell
Do you think of me now?
Do you think of me now?

They say that love is for the patient
Gotta plan for being restless for now

Hope I'm more than a cheap trick you played on yourself
But I do it so well
Yeah, I'm doing so well

They follow me around
I'll dance 'till the rain comes down

Stuck in the sand with the waves at my feet
And I wish you'd come crash into me
'Cause where you are is where I wanna be now
Where are you now?

But when I leave
She walks and she talks and she stirs my feet
Like she's sleeping next to me

It doesn't matter where we are
It doesn't matter where we are
It doesn't matter if we're states apart
She loves me



(Vill ni höra mer av The summer set och har spotify här är lista med deras låtar::The Summer Set – Love Like This )

So we can make the most, the most of what we've got


Jag kommer alldrig kunna bli en stor bloggare. Eller en mode bloggare för den delen häller. Varför?.. för jag bryr mej helt enkelt inte tillräkligt mycket. MEN! jag har dock alltiv viljat ha min blogg som för att dela med mej om saker i mtt liv. Typ saker jag gillar ju. Och de jag gillar göra är leta inspirations från collections som de heter. Där kan man hitta fina saker och sen kan man tex gå på gina lr H&M och hitta de billigare. Om man är sån som orkar handla mycket, de är inte jag egentligen. Men jag gillar låssas att jag var mode inriktad och inte lat och snål.  Jag gillar att sitta se på vackra kläder, lr välja till andra. Men anyway.. ska börja med de idag. Lägger ut en senare.

Idag har de varit en bra dag, en bekväm dag. Även fast jag PRECIS lyckades hem med den sista 119 som skulle gå ordentligt tills typ 19 lr något. Men jag är ändå glad. Efter fixat här och allt så ska jag kopiera mitt pass, checka in på ryan air och leta upp hand Bagage väska. Jag ska göra ett scgema förlov veckan med mål för dagarna så jag inte blir fast sittande. Jag ska även göra min svenska, situps och hjälpa min mamma med maten. Vi ska äta nudlar och wook <33 mm <3. 

 

Everyone's changing now, and now you're oh so sick of yourself


Jag har just vaknat och bporde fixa mej, smsa natta så hon kan gå ut och ställa sig, säda undan allt. Men i stället sitter jag här och driker min frukost. Jag kom just fram till de är ju VERKLIGEN inte jobbigt göra smoothies. De är goda, bra, nyttiga och går skit fort. Hum.. borde sluta vara så himmla lat att jag tror de är så jobbigt med allt.

Får inte glömma ta tabletterna hum.  Idag ska vi boka vårat hotel/lägenhet i Florense. Sen är typ allt klart och de är bara åka.
Jag köpte biljetterna till Alice igår med, ska bara hitta något göra resten av lovet typ. Hum.. får se hur de blir. 
Kom ihåg för dagen.....

You're not alright, would you just stop faking it
It takes time to realize, you're doing fine
If you just get over this

It takes time to realize your life's just what you make of it

Someday he'll know that he loves me


(För att Janni inte sätt att jag faktiskt hade lagt upp florence bilderna. HAHA )

You never had the time because you move too slow



Nu sitter jag i skolan, för jag har hål timma tills min psyk B börjar. De har faktioskt varit en lung och shön dag i dag. Är inte ens trött ännu. Dock så är SL c,p, vilket alla som bor i stockholm vet.
Vi suger här I know I know.

Först trode jag att 441 var inställt vilket gör jag inte kunde ta mej till åkermyntan men SL säger att den ska gå. Dock så säger den att inte 119 går vilket gör jag troligen måste GÅ hem från åkermyntan. De är en bra promenad men sen.. nej..nej nej.. i de här vädret? nej.

Ska nu titta hotell till våran resa till florense och så ska jag titta upp Bio biljettwer till premieren av alice i underlandet . Ska gå med världens bästa joss och madd.


you could be the best of me when I'm the worst for you


Jag tänkte nästan inte gå upp alls idag. De kändes onödigt när de var svinkallt och bussarna inte gick.
MAmma skulle egentligen inte kunna köra mej men sen var de så mycket kö att de ändrades så jag tyckte att jag kunde vara trevlig och gå till skolan när hon kört tebax för hämta upp mej. De är bara några dagar typ 2 dagar och 1 lektion tills lovet är. Då får man se över alla de där jobbiga känslorna man får av att gå och göra den där otoligt tråkiga monologen. Man får bita ihop och bara gå för de är viktigt nu.

Men jag tror ändå idag kommer bli bra, ska gå¨ta mina vitamin saker innan jag glömmer de.
HA EN BRA DAG :D

I'm hopin' for a chance to make it alright.


Ibland chockar de mej hur en väldigt liten sak kan göra mej så himmla glad igen.
Som att alla problem plötsligt släppt liksom, blev mycket mindre än de egentligen är.
DE som gjorde de nu är de UNDERBARA bandet All time low. De har gjoert de för mej i snart
3 år men så här mycket vet jag inte. I alla fall..
Så gör All time Low en ny låt  och inte bara de ... den är i soundratcket till  Alice i underlandet.
Så nu satte jag mej och letade biobiljetter(vilket jag tänkte göra ändå)

Dock är de jhär egentligen inte "nyheter" men fort,.

Strange maze, what is this place?
I hear voices over my shoulder,
Nothing's making sense at all.
Wonder why do we race?
And everyday we're running in circles,
Such a funny way to fall.
Tried to open up my eyes,
I'm hoping for a chance to make it alright.

When I wake up, the dream isn't done.
I wanna see your face,
and know I made it home.
If nothing is true,
What more can I do?
I am still painting flowers for you.

Showed my cards, gave you my heart,
Wish we could start all over.
Nothing's makin' sense at all.
Tried to open up my eyes,
I'm hopin' for a chance to make it alright.

When I wake up, the dream isn't done.
I wanna see your face,
and know I made it home.
If nothing is true,
What more can I do?
I am still painting flowers for you,
I am still painting flowers for you.

I heard everything you said,
I don't wanna lose my head,
When I wake up,
the dream isn't done.
I wanna see your face,
and know I made it home.
If nothing is true,
What more can I do?
I am still painting flowers for you,
I am still painting flowers for you.

does it seem to bring the worst in you out?


De var en bra dag... tills jag skulle åka hem.
Nu är jag bara arg och tänker nog logga ut från msn och bara se på OTH för att glömma att jag är så jävka kall att jag inte kan röra mina fingrar. 
Tänker nog inte skriva någgot för just nu hatar jag allt och alla. Jag önskar  jag bara kunde flytta. Kanske ska man se på sista sistaminuten resor bort hum.  

(Posetiva tankar)

I sealed my fate with conniving sugar kissin'



DE VAR -27! I MORSE NÄR JAG GICK UP. VAD ÄR DE HÄR!?
Jaja nu är de inte såååå hämskt faktisktr, inte riktigt så olidligt kjallt. Men de är kallt som fan verkligen. Frågan är om jag kommer komma hem från skolan. Eller om mina kära vänner kommer att komma TILL skolan. De är ett lika stort mysteriyum vargie gång SL inte pallar snön. Men i helgen var fan till och med tunnelbannan stilla. De är bad , riktigt bad.

Nu ska man i alla fall iväg. En ordentligt frukost satt riktigt bra oxch jag mår faktiskt..riktigt bra. ÖNSKA MEJ LYCKA TILL <33

( de är plus 17 i florense nu, ska bli varmare och sluta renga)  

Another suicide Sunday...


I woke up sweating to a sinking sun
The front door is open and the TV is on
And i still can't remember

So tell me where we were
What we did last night
Where there really fireworks up in the sky
Doesn't even matter

Another suicide Sunday
another way to go no where{no where}
another day to do nothing
am your millennium nightmare

Another suicide Sunday
another reason we don't care
you know we're doing it our way
another suicide Sunday


how many days in a row can i wear these clothes
i hear the phone ringing think i'll let it go
i dont wanna face it
i wish i had a girl to keep me Occupied
Cuz i dont even have the energy to go outside
might as well just make it
Another suicide Sunday
another way to go no where{no where}
another day to do nothing
am your millennium nightmare

Another suicide Sunday
another reason we don't care
you know we're doing it our way
another suicide Sunday

I don't need to be so condescending
to the depths that am descending
am not asking you for anything
for anything at all

Oh oo
Oh oo

Na na na Na na na
Na na na Na na na
Na na na Na na na
Na na na Na na na
Na na na Na na na

Another suicide Sunday
another way to go no where{no where}
another day to do nothing
am your millennium nightmare

Another suicide Sunday
another reason we don't care
you know we're doing it our way
another suicide Sunday


Another suicide Sunday
another way to go no where{no where}
another day to do nothing
am your nightmare

Another suicide Sunday
another reason we don't care
you know we're doing it our way
another suicide Sunday

Don't cha wish....


Bara jag som kan sitta och undra hur underbart de skulle vara att se ut som Pussycat girls.
KUnna gå ut i sådana kläder utan må jätte dåligt så fort man träffar folk.

Cause I will get up again if you let me fall..


Nu har jag just bakat jordgubbs cheescake och ska göra chokladsås till den senare. För cheesecake och chokladsås är seriöst de två godaste sakerna tsm ever.Jag känner att jag redan börjat bli lite amerikansk med de här HAHAHA. Snart är de bara bageln och ,..meatlofe? kvar. Vet inte riktigt vad mer som är amerikanskt atm måste jag säga.

Idag gick jag med min kära moder till butiken, vilket alltid går åt lika bra när jag är på de här humöret. Så jag köpte upp de som ska bli mina nya matvannor.

NY FRUKOST:
(ja alla som känner mej vet att min gammla inte var så himmla bra)
Yougurt och vildabär/frukt (denna vecka blir de mango och hallon).

NYTT MELLANMÅL: dietbars. Så jag slutar med de här småätandet.

NYA VITTAMINER: Omega-3, A B och C vitaminer vargie morgon. 

SEn nu ska jag ta mej samman med de här att börja träna. Plus på fredag tänker jag gå och sola om de har någon tid. Kan ju fråga om någon vill följa med mej. 
Jag tror även att ettorna har sina pjäser denna vecka :D Fast de borde varit förra veckan? men tror inte jag missade dem..hum..eller? Då blir jag nog lite ledsen, fast sådant händer. 

Jag köppte även UPP när jag var i affären <3333 bästa filmen ever. 

MÅL: måste få fin mage och smalarte ben till sommaren, ta tag i de nu..sluta lata dig. 

Will you do all these things like we used to?


(de här är en av de vackraste låtarna jag NÅGONSIN hört. Lyssna på den!)

I can feel her breath as she's sleeping
next to me sharing pillows and cold feet.
She can feel my heart, fell asleep to its beat.
Under blankets and warm sheets.
If only I can be in that bed again.
If only it was me instead of him.

Does he watch your favorite movies?
Does he hold you when you cry?
Does he let you tell him all your favorite parts
when you've seen it a million times?
Does he sing to all your music while you dance to Purple Rain?
Does he do all these things like I used to?

14 months and 7 days ago.
Oh, I know you know how we felt about that night.
Just your skin against the window. Oh, you took it slow.
And we both know it should have been me inside that car.
It should have been me instead of him in the dark....

 Does he watch your favorite movies?
Does he hold you when you cry?
Does he let you tell him all your favorite parts
when you've seen it a million times?
Does he sing to all your music while you dance to Purple Rain?
Does he do all these things like I used to?

I know love happens all the time, love
(I'm a sucker for that feeling)
Your on my mind, love
(I always end up feeling cheated)
And that happens all the time, love, YEAH
(Oh darling I know I'm not needed)

Will he love you like i loved you?
Will he tell you everyday?
Will he make you feel like your invincible with every word he'll say?
Can you promise if this one's right, don't throw it away?
Can you do all these things?
Will you do all these things like we used to?

Every night is lonely without you here



Idag är solen här igen, de snöade visserligen mer igår:(. MEn här inne i varmen är solen riktigt mysig måste jag medge. Dock är de svinkallt ute fortfarande, lite konstigt kanske. Men man kan låssas att de är varmt ute med tills man går i alla fall.
Idag ska jag först sitta häroch försöka få mina läppar att sluta se ut som Jolies :( ( fast missbildade typ). Och sen ska jag och min mamma handla nyttig mat ( och lite saker till en cheescake vi ska göra. Men de är bara idag för pappa åker imorgon).
Sen ska jag fixa en träningsväska, drika massa vatten och lyssna på A rocket to the moon. En sådan händelserik dag. Men jag fick lite ryck igår så ska försöka göra allt de här jag skjutit upp av..ren lathet. MÅste sluta sitta med den här ångesten, måste sluta skjuta livet framför mej nu. Faktiskt, inget blir bättre av att man mår dåligt. Så ibland får man väll bara ta tag i sig självoch göra sig glad liksom, försöka glömma allt som ger mej ångest. 

En sak jag började tänka på häromdan var en sak jag verkligen stör mej på. De är när människor säger att jag typ inte har någon anledning att må dåligt. Alla mår dåligt när man är tonåring, de är bara så liksom. Nej men alla mina vänner är inte så. Vissa är verkligen förstående även om de har typ "större" problem. Medans andra tycker jag ska bry mej oim dem men om jag mår dåligt gör de verkligen inget. Utom ibland kommer med en kommentar som: ja men vad har du för anledning må dåligt för?
Jag brukar försöka komma på hur de tänker då. För jag treor inte att jag skulle kunna säga så, att någon inte har rätt att må dåligt. Men jag har slutat grubbla på de här, för jag har lärt mej att ibland göra mej själv glad. Men ibland låter jag mej själv vara ledsen, ibland blir ångesten och pressen för mycket och tar över.

Jag ska även idag sätta mej och titta på stall, eller medryttar hästar. För vill verkligen rida igen, tills jag flyttar i alla fall. Jag ska även försöka hitta mintelefon...tror jag tappat den! uuuwh.  

Here comes the heartache.



I’ll be fine,I’m forever young…


(nya skorna från din sko. Skit snygga)

BILDER FRÅN VÄSTERÅS 13 FEBRUARI












How are we supposed to do this? If everyone we love, still lets us down,



De har varit några jobbiga vceckor nu, den här veckan har verkligen varit värst. Men allt verkar gå uppot nu för jag orkar inte sitta må dåligt längre. Sådant förstör en bara.
Jag skrev just klart mitt CSN papper som jag ska gå och posta så att jag får Godnkännt att åka till USA. Sen ska jag sätta mej och fylla i resten av papprerna med.
De är inte så att jag tror jag kan bvara den enda som gör så här, skjuter upp saker och mår dåligt över dem. Bara för om jag gör de så är de liksom gjort, då börjar allt. De är inte längre en dröm, en vilja. De är en verklighet. Och i en verklighet kan man misslyckas. Men jag måste fan klara de här, jag vill inte vara kvar här. Jag vill INTE  bo i svergie längre, jag trivs så mycket bättre i USA.


En sak jag dock småhatar är de faktum att typ hälften av mina CW shows har tagit en pause nu. I flera veckor, kan de inte bara sluta med de där! Jag behöver mitt SPN.  

So why do I try, I know I’m gonna fall down...


Idag är en sån där dag när jag bara inte orkar något. Har vi inte alla sådanna? men idag var värre. All ångest kändes för stor för att hantera. Jag älskar mina föräldrar mej just nu vill jag inte träffa dem längre. Vill bara låsa dörren till mitt rum, stänga av msn och sätta på the fray utan att bli störd igen. För de känns så himmla mycket lättare men så kan man inte gå igenom livet ju. Jag måste fixa allt till skolan nu, men jag vill inte. Jag vill inte bli äldre, ta ansvar.
Jag är för rädd för att stå där om 40 år och inte ha gjort allt jag ville göra. Jag är rädd att misslyckas nu när de verkligen kommer till kritan. Men de är väll allihop. 


She's on the cover of her favourite magazine



Jag undrar vad fan som hände med den  innan så vackra Shenea Grimes. Ja för er som inte vet är jag ett nyfunnet 90210 fan, och förutom att älska silver/dixon. Har jag även blivit förälskad i Shenaes ( spellar annie i serien) fina fina hår. Dock bestämde hon sig för att klippa de och färga de fult, hum.
Nu har även den väldigt modeinriktade tjejen blivit en katastrof helt och hållet. Vad är de här!?
Jag som verkligen började gilla henne( speciellt hennes klädsmak).
Men hon är ju ändå bara människa.  Dock  borde hon fort ha bättre smak än de hon hade på fashion week nu.

Så här brukade de se ut:

Så här är de nu:


Trent Dabbs - Rain or Shine



Let me see it from your side now.



Ja min bärbara dator har då dött tillsamans med allt jag hade på den. Men nu har jag lyckats uppdatera denm här datorn tilleräkligt för att kunna sitta här utan att känna mer hekt handikapad.
Jag vet inte vad de är med den här bloggen som egentligen får mej tycka att de är så jobbigt att skriva ibland.
Men ska verkligen försöka skriva oftare för ibland känns de som de skulle vara shönt att bara skriva av sig liksom. För IRL så bryr sig nog inte om de sakerna, så shönt få de ut sig.

Jag såg just klart de nya OTH avsnittet ( de som gick i USA) och jag satt och smågrät till de, som vanligt nu för tiden. Jag tänker inte ens låssas att jag inte älskar OTH, för de gör jag. Alla har vi våra liksom, och serier är helt klart min stora kärlek. Folk ska väll bara acceptera de. För de stör mej så himmla mycket när folk klankar ner på sdaker jag bryr mej om. Liksom, fel att inse folk tycker olika? fel sluta vara så jävla egocentriska att de är okej för er att älska saker som faktiskt helt ärligt inte intresserar mej ett skit, men om jag nämner OTH är de bara skit ni kan komma med? Kanske borde man skaffa fler vänner som låter mej ha mina weirda besattheter. Värt tänka på.  

Annars är allt bra I guess, japp annars är de bra,. Stressat dock och pressen börjar bli jobbig. De som vet om de vet varför. Men livet är fullt av mörka dagar, jobbiga beslut och nertryckande människor. Tänker inte låta de döda mej.

We belong to the light,we belong to the thunder.



Idag är vi lediga från skolan, vilket gör att vi bara har 3 skoldagar- Så de är en lung och slö vecka de här. 
Jag är vissrrligen sjuk, magsjuk. Så jag kan ändå inte gå men fortfarande så känns de shönt att intre missa så mycket. Och eftersom jag gjort så många löften igår så tyclkte jag de var lika bra att  börja nu.
Jag har 2 mål idag: få godkänt på mina 10 frågor på mitt körskole prov. Och de har jag gjort nu.
Mitt andra mål är: göra kladkaka (om vi har allt, måste se om vi har ägg)

Annars så snöar de ute igen, vilket kändes lite onödigt måste jag erkänna. Jag ska i alla fall beställa nya kläder över internet idag. Vilket påminde mej att jag måste rensa min garderob med. och klockan är redan fyra. Så går de när man sover bort dagen. 

Non Believer..


I know she loves the sunrise, no longer sees it with her sleeping eyes


Saker som du borde göra 2010, (Saker du borde gjort innan de blir 2011.)

I alla fall sökt till Long beach, UCLA.
Försökt hitta praktiksplats.
Tagit studenten utan IG.
Varit i ett nytt land.
Flygit sista minuten resa.
Lärt dig uppskatta öl.
Lärt dig dricka kaffe.
Börjat säga Jag älskar dig oftare till de som är värda de.
Sluta jämföra dig med kädisar. ( yes yes sophia bush är vacker, Jessica stroup är smal.. face it och släpp de)
Tagit körkort.
Sluta vara så trångsynt och fördomsgfull.
Bli socialare ( inte bara när man du är ute).
Börja vargie dag med en posetiv tanke.
Sätta upp mål för vargie dag.
Skriv bloggen oftare!( faktiskt vad är de här).
Börja använda högklackat oftare.
Lägg ner mer tid på morgonen.
Hitta saker som gör dig riktigt lycklig.
Gå ut på stan oftare (även om de är själv).
Träffa vännerna mer, även bara gå och fika eller ha film kvällar.
Gör mer saker som du pratar om, vad väntar du på egentligen.
Fråga efter folks Facebook/Telefonnumer oftare, håll kontakten med folk.
Gå och sola solarium ibland.
Ha en posetiv inställning till skolan.
Ha en posetiv inställning till träning.
Sluta låta datorn ta över.
Gå och lägg dig när du är trött.
Ta hand om dig själv mer.
Försök ta långa promenader ibland.
Börja ring folk oftare, bara för att prata.
Va alltid ärlig, även om de får dig se dålig ut. (okej kanske inte ALLTID men.)
Ta hand om dinna saker mer.
Ge dig själv lite mer tid att göra saker.
Njut av att må bra när du gör de.
Ge dig själv rätten att må dåligt ibland.

If you only gets one change, you better do it big. Blow some minds, Chock some friends and love some enemies.
Be the bigger man in you're high heals and short skirt.  Be the girl that takes the stage and make an entrance. If you want the sunshine, step out of the shadows.

RSS 2.0